ICMAB Events

SEMANA DE LA CIENCIA, 16 de novembre · 9.30 - 12.00 Conferència i Visita Guiada a l’ICMAB · Noves tecnologies de bateries més enllà de l’ió liti

icmab
02 October 2016

A càrrec de: Dr. Alexandre Ponrouch
Lloc: Institut de Ciència de Materials de Barcelona (CSIC). Edifici ICMAB-CSIC. Campus de la Universitat Autònoma de Barcelona. 08193 Bellaterra (Barcelona)
Contacte: Guillermo de Andrés Iglesias, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. / 93 580 18 53
(NO HI HA PLACES LLIURES)

Les bateries d'ió liti són presents a la majoria de dispositius portàtils i en els emergents vehicles elèctrics endollables. No obstant això, les prestacions d'aquesta tecnologia estan arribant a poc a poc als seus límits. Això, unit al debat sobre les reserves de liti existents, ha propiciat la investigació en tecnologies de bateries alternatives. A la xerrada es discutirà la viabilitat de conceptes basats en Na, Mg i Ca en comptes de Li, tenint en compte les perspectives pel que fa a densitat d'energia, potència, cost i sostenibilitat.

Addicionalment a la conferència s'oferirà una visita als Laboratoris de Baixes Temperatures, Microscòpia electrònica de rastreig, Manipulació de materials a Caja Seca. També s'oferirà una introducció als elements de seguretat en laboratoris químics i físics.

http://www.fundaciorecerca.cat/setmanaciencia/frontend/detall_activitat.asp?ID=150


http://www.fundaciorecerca.cat/setmanaciencia/

2016 10 25 09 18 29

http://www.semanadelaciencia.csic.es

Hits: 11808

INSTITUT DE CIÈNCIA DE MATERIALS DE BARCELONA, Copyright © 2020 ICMAB-CSIC | Privacy Policy | This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.