Científiques del CSIC de diferents disciplines participen en aquesta mostra que vol mostrar a la societat la presència femenina a la ciència
Barcelona, 18 de febrer de 2010. La investigadora biomèdica Lina Badimon, l’oceanògrafa Marta Estrada, la física Teresa Puig, la química Conxita Solans i l’arqueòloga Assumpció Vila, totes elles del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), són algunes de les científiques que participen a la exposició “16 Científiques Catalanes”, que s’inaugura el 23 de febrer al Centre Cultural Les Corts.
L’exposició, que es basa en el perfil de 16 científiques que treballen en universitats, centres de recerca i empreses a Catalunya, ha estat organitzada per l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) a través d’un ajut del Departament d’Innovació, Universitat i Empresa de la Generalitat de Catalunya.
Segons Mercè Piqueras, Presidenta de l’ACCC i coordinadora de l’exposició,“si bé la presència de la dona segueix sent minoritària en alguns àmbits de la recerca, el nombre d'investigadores ha anat augmentat en les últimes dècades. Però aquesta major presència en els laboratoris no sol reflectir-se en la percepció pública de la ciència”.
“Per a pal·liar aquest dèficit s’ha preparat aquesta exposició basant-se en una sèrie de perfils sobre investigadores en actiu de diferents àrees de recerca: biomedicina, química, física, matemàtiques, arqueologia...”, segons declara el secretari tècnic de la mostra, Raül Toran.
Entre les científiques que hi apareixen es compta amb investigadores del CSIC (Lina Badimon, del Centre d’Investigació Cardiovascular, Marta Estrada, del Institut de Ciències de Mar; Teresa Puig, de l’ Institut de Ciència de Materials de Barcelona, Conxita Solans, de l’ Institut de Química Avançada de Catalunya, i Assumpció Vila, de la Institució Milà i Fontanals), de la Universitat de Barcelona (la matemàtica Pilar Bayer, la paleoclimatòloga Isabel Cacho i l’astrònoma Carme Jordi), de la Universitat Autònoma de Barcelona (l’antropòloga Adriana Kaplan), de la Universitat de Girona (la química computacional Sílvia Simon) i de centres de recerca com el Centre de Regulació Genòmica (amb la neurobiòloga Mara Dierssen), l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (amb l’arquèologa Marta Prevosti), l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (amb la bioenginyera Alícia Casals) i el Centre de Medicina Regenerativa de Barcelona (amb la biòloga Anna Veiga). També participen investigadores de l’àmbit privat, com és el cas de la biòloga especialista en microbiologia cervesera, Marta Orive, de l’empresa Mahou-San Miguel, i la física Lourdes Vega, directora de MATGAS.
Amb motiu d’aquesta exposició itinerant, amb presència a Internet a través del bloc http://16cientifiquescatalanes.blogspot.com/, s’organitzaran una sèrie de xerrades que faran algunes científiques per a apropar a la societat el seu propi treball i el d'altres dones dedicades a la recerca.
Aquesta exposició, que finalitza el 10 de març i coincideix amb el Dia Internacional de la Dona, vol posar de manifest el paper fonamental de la dona en l’avançament de la ciència en la nostra societat. Com diu Isabel Cacho, “La professió investigadora permet pensar, crear... Tot un luxe que val la pena”.
“16 Científiques Catalanes”. Al Centre Cultural Les Corts – Carrer Dolors Masferrer i Bosch, 33-35. Del 23 de febrer al 10 de març, de 9h a 24h, de dilluns a diumenge. Coordinadors: Mercè Piqueras / Raül Toran.
Per mes informació: Raul Toran: 93 553 70 40, correu electrònic: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
INSTITUT DE CIÈNCIA DE MATERIALS DE BARCELONA, Copyright © 2020 ICMAB-CSIC | Privacy Policy | This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.